Beroerde tweede helft breekt Ouwe Syl 3 op tegen VVT

19 september 2021 20:30

Het derde team van V.V. Ouwe Syl speelt in het seizoen 2021/2022 op zaterdag in een 7 tegen 7 competitie. Omdat de KNVB op dit moment alleen op de vrijdagavond een 7 tegen 7-competitie van senioren wil ondersteunen is er een ‘wilde competitie’ opgericht. In de eerste competitieronde was SC Berlikum net te sterk voor het derde, op zaterdag 18 september stond de uitwedstrijd tegen VVT op het programma. Helaas geen revanche, maar een 5-1 verlies.

Onder mooie nazomerse weersomstandigheden begon Ouwe Syl aanvallend aan de wedstrijd. Een aantal combinaties leverde schotpogingen op voor Gerard, Jenne en Taeke, maar de verdediging van VVT en de uitblinkende keeper stonden een doelpunt in de weg. VVT speelde meer op de counter en schot vooral van afstand, maar gelegenheidskeeper Auke bleef rustig en tikte netjes een paar ballen over de goal.

Na een kwartier spelen was het Ouwe Syl dat in Twijzel op voorsprong kwam: een door VVT half weggewerkte voorzet kwam voor de voeten van Joas. Zonder na te denken prikte Joas de bal in de goal, een terechte voorsprong! VVT leek het conditioneel lastig te hebben en met kunst en vliegwerk van de kant van VVT bleef de stand tot aan de rust 0-1.

In de rust was de analyse van coach Robert dan ook: gaat best, mooi zo doorgaan en dan winnen we het op conditie. Na rust bleek VVT de tweede adem te hebben gevonden en Ouwe Syl werd teruggedrongen. Een paar hachelijke momenten voor de goal van Auke, maar met Joeke en Robert centraal achterin was er geen vuiltje aan de lucht. Sterker nog, Ouwe Syl kreeg voorin nu zoveel ruimte dat het kansen regende. Uw reporter noteerde vier 100% kansen, maar achtereenvolgens Gerard, Taeke, Simon en Martin-Jelle kwamen niet tot scoren. En ja, dan treden de aloude voetbalwetten in werking en krijg je een tegengoal. VVT stoomde weer eens op en de inschuivende centrale verdediger maakte via een afstandsschot de 1-1.

Geprikkeld door de tegengoal ging Ouwe Syl nog meer in de aanval en er ontstonden ook genoeg nieuwe kansen om een goal te maken, maar helaas. VVT speelde rustig verder en prikte zo de ene na de andere bal in de goal, met name omdat Ouwe Syl te laat druk zette op de schietende VVT’ers. Zelfs bij een 5-1 achterstand had Ouwe Syl nog terug kunnen komen, maar Martin-Jelle schoot in twee verschillende aanvallen twee keer op de paal (na heel aardig combinatiespel) en ook Gerard en Gerrit waren ongelukkig in de afronding.

Helaas, 5-1 verlies. Op 2 oktober is er weer een nieuwe kans om het derde in actie te zien, dan komt VCR op bezoek in Ouwe-Syl.

IMG_20210918_1447477.jpg

IMG_20210918_1447426.jpg