Ouwe Syl pakt door!

VCR 1

21 mei 2022 14:30

J. Bleeker

De (sub)-topper tussen Ouwe Syl en VCR was niet vrij van belangen! Beide ploegen doen volop mee in de strijd om de derde periode ofwel een goede plek op de ranglijst die recht geeft op een ticket voor de nacompetitie. Ouwe Syl kampte met keepersproblemen. Eerste doelman Dennis Wieringa was op vakantie en zijn vervanger Erwin was met de fiets onderuit gegaan en dan moet je als dorpscluppie op zoek naar een goed alternatief. Pier en Rein hadden het al snel goed voor de bril. Het scheen dat Tiemen naast een gewaardeerde verdediger een talentvolle keeper kan zijn en dus was de keuze snel gemaakt. Ook de mannen uit de Geast hoorden van de keepersproblemen. En dus ga je die keeper opzoeken en testen. Bij de eerste de beste bal leek dit ook succesvol. Abe Dreyer draait bij Friso weg en zet de bal voor. De Sylster doelman zoekt even naar wat hij zal doen en gelukkig is Gerbrand dan nog even standby. Daarna is het gedaan met het zoeken. Hij heerst in de goal en zorgt voor zekerheid en vertrouwen achterin. Hij stuurt en leidt de achterhoede alsof het nooit anders is geweest. VCR pakt in het begin het initiatief. Met name de linkerspits Abe Dreyer wordt gezocht. Friso kwijt zich uitstekend van zijn taak maar Abe weet wel degelijk wat voetballen is.

Op het middenveld probeert Mame Braaksma de aanvallende intenties te voeden. De spitsen worden gezocht. Maar er valt weinig te halen. Er zit schwung in de Sylster ploeg en dan heb je een vin meer. Achterin is het al weken stabiel. Berry Mollema heeft zijn draai in het centrum gevonden en compenseert met zijn snelheid waar anderen op dat vlag wat te kort komen. In de tegenstoten krijgt Ouwe Syl ook kansen. Na een kwartier komen de Sylsters op voorsprong. De speldenprikjes over en weer hebben tot niets geleid. En dan in 17de minuut krijgen we een corner. Auke trapt met veel gevoel, de doelman van VCR oogt minder zeker dan hij laat zien en pakt de bal niet zoals zou moeten en ja dan is Wesley er als de kippen bij om in te koppen, 1-0.

VCR krijgt vervolgens een vrije trap op de rand zestien maar Tiemen ranselt de bal uit de goal. Op de linkerkant komt Abe nog een keer vrij en weer is het de doelman die de bovenliggende partij is. Thomas lijkt nog een doelpuntje mee te pikken. Kees geeft prima door maar de volley van de ervaren speler mist kracht om de doelman aan het schrikken te krijgen. In de tweede helft verandert er een en ander. Sybren komt in het veld voor de geblesseerde Thomas. De poppetjes worden iets anders neergezet. Het is even zoeken voor de Sylsters. VCR pakt het initiatief en meldt zich steeds vaker bij de goal. Nanne, Gerbrand, Friso en Berry doen er alles aan om tegen te houden maar we verliezen de grip. Uit een corner komt de gelijkmaker. Het is de nummer 9 van VCR, Jouke Hoekstra, die de bal in de linkerhoek legt. Even gloort er hoop voor de oranje-zwarte brigade maar dat duurt niet zo lang. De Bildtkers melden zich weer meer en meer voorin. Auke en Matthijs krijgen steeds mee vat op de verdedigers, de middenvelders stuwen de ploeg naar voren. Wesley, Remco en Kees weten druk te ontwikkelen en ja dan gaat er wat gebeuren. Vooral als je een ploeg in vorm bent. Dan laat je zien dat de vin extra je tot grote hoogte kan brengen! Berry weet een uitstekende wedstrijd te bekronen, de pass op Auke blijkt goud waard. Auke stuurt twee verdedigers het bos in en met links legt hij de bal in het mandje, 2-1. Daarna komen er meer kansen. Een actie van Matthijs leidt tot een krachtig schot van Auke. De keeper pareert maar de corner van wederom Auke komt alweer op de kruin van Snipes die de bal ‘oesterhurd’ op de paal af laat drukken. Nog een corner wordt net niet naast gekopt door Matthijs. Bindert, in het veld gekomen voor Remco, probeert de rust te bewaren door de bal voorin vast te houden. Het slotakkoord is wederom voor de Sylsters. Helaas kunnen Auke en Kees niet kiezen wie de bal in het net zal jagen en dan krijgt Matthijs nog een kansje die min of meer smoort op de benen van de doelman. We schrijven weer drie punten bij. Als je het gevoel hebt dat het team een vin meer heeft dan kan dit tot iets moois leiden. Aan Pier en Rein de mooie opdracht om er voor te zorgen dat die extra vin steeds meer zichtbaar wordt want dan kan er weleens een heel mooi staartje aan komen! Gaat Ouwe Syl doorpakken? Volgende week richting Beetgum, komt dat zien!

Supporter Jelle