Rienk helpt och sa mei!

S.F. Deinum JO15-1

2 oktober 2021 11:00

J.H. Helfferich

En alweer is het zaterdag, 2 oktober, we mogen weer. De jongens van Emile en Arjen spelen thuis tegen de kompanen uit Deinum. Het veld is goed bespeelbaar en het is de eerste competitiewedstrijd voor de mannekes. Vorig week bleek de tegenstander te weinig spelers te hebben maar nu gaat het beginnen. De JO-15 bestaat uit een talentvolle groep, veel jongens met potentie!

Bij ons cluppie doen we het samen! Daar zit de kracht. Het kan niet anders, er worden zoveel mogelijk teams in geschreven en dat is prachtig. Af en toe ook lastig omdat het weleens knijpt. Nu vandaag was dat ook zo. Rienk van der Meij en Tijmen de Vries hebben al een wedstrijd in de benen met de JO-13 maar zijn ontzettend blij als ze gevraagd worden om mee te doen. Helaas moet Tijmen afhaken wegens een pijnlijke voet en dus krijgt Rienk extra veel speelminuten. Het is een kereltje die wel drie wedstrijden achter elkaar kan spelen en nog niet moe is. Vandaag staat Sam op de goal, voetballen lukt nog niet vanwege een blessure maar als keeper speelt hij zeker niet onverdienstelijk. Met een flitsende redding met zijn rechterhand als hoogtepunt.

Dan de wedstrijd. Aanvoerder Jan van SF Deinum neemt zijn ploeg mee en zet de toon. Sam staat iets te ver aan de linkerzijkant van de goal en de Jan weet snel het rechternet te vinden, 0-1. Dit viel toch wat tegen……

Ouwe-Syl moet even schakelen en doet dat met verve al helpt de tegenstander wel een beetje. Geklungel in de achterhoede zorgt ervoor dat de bal door een Deinumspeler tegen de handen van een medespeler wordt gespeeld en een penalty is het gevolg. Ruben schiet onberispelijk binnen, 1-1. Aanvoerder Jan neemt zijn ploeg nogmaals op sleeptouw en maakt zijn tweede, het is 1-2. Dit is tevens de ruststand. Na de rust zie ik Rienk naar het veld lopen. Wat er in zijn koppie omgaat kan ik natuurlijk niet ruiken maar hij staat op scherp en dat blijkt. Alleskunner Sjoerd speelt Rienk aan in de diepte. Rienk neemt de bal aan, ziet de keeper uitkomen, wacht even en schiet dan beheerst binnen, 2-2. Je ziet de kleine man van Hendrik en Doetie genieten. Die heeft zaterdagavond vast lekker geslapen!

Ook de 3-2 komt door toedoen van de talentvolle Van der Meij. De bal komt wederom voor zijn voeten en nu caramboleert de bal via de tegenstander wederom in de goal, het leek op een eigen doelpunt maar we tellen hem voor Rienk. Ouwe-Syl lijkt nu de bovenliggende partij maar aanvoerder Jan speelt een paar spelers uit aan de linkerkant en vindt een van de spitsen die prachtig de bal over Sam heen in het netje weet te leggen, 3-3. Jorn wordt woest. Meerdere spelers beginnen te pruttelen maar dit is van korte duur. De sterk spelende Jorn neemt de bal op het middenveld, speelt zich handig vrij en haalt dan verwoestend uit, 4-3. Een prachtig doelpunt. Nog een paar minuten te gaan. De verdediging houdt stand en de JO-15 kan de eerste punten bijschrijven, 4-3. En Rienk? Hij heeft een prachtige dag, eerst dik winnen met JO-13 en daarna drie puntjes pakken met JO-15. Daar doe je het toch allemaal voor. Hij hielp ‘och sa’ mee!