Ouwe Syl 2 bereikt achtste finale beker!

De Walde 2

Mannen beker reserve zaterdag 3e ronde Groep 3 01

18 december 2021 12:00

T. Zeldenrust

Sportpark Waldstreffen
Ige Galamawei 24
8582KT
OUDEGA GAAST SLEAT

Het door corona geteisterde seizoen 2021/2022 heeft voor Ouwe Syl 2 een aantal lichtpuntjes. Alhoewel in de competitie de derby van CVO werd verloren is het tweede toch de trotse koploper bij het ingaan van de winterstop. Daarnaast is Ouwe Syl 2 doorgedrongen tot de achtste finale van de noordelijke KNVB-beker.

Op 18 december stond de uitwedstrijd in de bekercompetitie tegen De Walde (uit Oudega) op het programma. Je bent even een uur onderweg in de auto, maar dan heb je ook wat. Een wedstrijd vol spanning en sensatie op een zacht en glad veld.

De Walde wist na een half uur spelen knap op 1-0 te komen: de spits schoot de bal keurig in de verre hoek, net buiten bereik van keeper Bart, en via de binnenkant van de paal in de goal. Even later werd het bijna 2-0, maar Sjoerd (Sjoertenbrau) wist met een enorme krachtsinspanning de bal net voor de lijn weg te werken. Doordat Ouwe Syl er vrijwel niet in slaagde om vanaf de zijkant de bal voor de goal te krijgen waren er weinig kansen te noteren: twee schoten op doel, beide naast.

In de tweede helft kwam Ouwe Syl scherp uit de kleedkamer, binnen 1 minuut na rust was het 1-1. Uit een voorzet van Nanne met links (z’n chocoladebeen) kon Dennis – ruim boven de 50 jaar, maar still going strong – de bal hard binnenkoppen. Daarna over en weer wat kansjes, maar Ouwe Syl had de wedstrijd beter onder controle dan in de eerste helft. Een kwartier voor tijd viel dan ook de 1-2. Tiemen wist de keeper van De Walde met een hard schot te verschalken. Een knappe goal, van circa 25-30 meter. De Walde ging na de 1-2 achterin één-op-één spelen, hierdoor kwam Ouwe Syl een beetje in de problemen, maar keeper Bart plukte de nodige hoge ballen uit de lucht. Vlak voor tijd probeerde De Walde via een schwalbe nog een strafschop te versieren, maar de uitstekend leidende scheidsrechter Zeldenrust (zo’n scheids wil je iedere week wel) doorzag dit en liet keurig doorvoetballen. Vrij snel na dit moment was het einde wedstrijd, alweer een overwinning!

De KNVB heeft inmiddels de loting voor de volgende ronde (1/8 finale) verricht. Op 22 januari 2022 speelt Ouwe Syl 2 thuis tegen Aduard 3.