Allemaal winnaars!

Ropta Boys 3

2 oktober 2021 12:30

M. Walda

Zaterdag 2 oktober speelden de drie zaterdagteams bij de senioren thuis. Alle teams wisten te winnen:

· Ouwe Syl 1 – Beetgum1: 3-2

· Ouwe Syl 2 - Ropta Boys 3: 5-1

· Ouwe Syl 3 – VCR: 7-2

Het (korte) verslag van de wedstrijd van Ouwe Syl 1 vindt u ergens anders op de website van V.V. Ouwe Syl, hieronder de hoogtepunten van de wedstrijd van Ouwe Syl 2.

Ouwe Syl 2 had de eerste twee competitiewedstrijden (ruim) gewonnen en trof nu Ropta Boys. Ropta Boys had vorige week met maar liefst 9-1 gewonnen, dus op basis van deze scorebordjournalistiek kon het weleens een lastig potje voetbal worden.

In de eerste helft bleek dit inderdaad het geval: beide ploegen wilden voetballen en druk zetten. De eerste kansen van de wedstrijd waren voor Friso en Nanne, maar hun diagonale schoten gingen net voorlangs. Ropta Boys was twee keer gevaarlijk uit een dood spelmoment, maar keeper Bart stond goed op zijn post. Na een klein half uur spelen nam Ouwe Syl dan toch de leiding. Hendrik-Jan krulde een vrije trap keurig richting tweede paal en Sjoerd-Jan zweefde (van ‘t geluk) en kopte de bal uitstekend hoog in de verre hoek binnen. Vlak voor rust had Nanne nog een kans, maar zijn stift/lob ging helaas niet in de goal, maar in de handen van de keeper.

Ropta Boys wisselde in de rust vier spelers, bij Ouwe Syl kwamen Theunis en Dylan binnen de lijnen. Ouwe Syl besliste vervolgens binnen vijf minuten de wedstrijd. Na het fluitsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter Eppie van der Veer ontving Dylan de bal op de linkshalf. Met een fantastische steekbal werd Nanne alleen voor de keeper gezet: 2-0. Een minuut later was het Dylan die met een hard schot de 3-0 aantekende. Ouwe Syl bleef druk zetten en twee minuten later was het weer raak: Nanne zette druk op een centrale verdediger van Ropta Boys die daardoor in paniek de bal hard op zijn keeper wilde terugspelen. Helaas voor de verdediger stond Taeke tussen de keeper en verdediger en was het een koud kunstje de bal binnen te schieten.

Na de 4-0 nam Ouwe Syl gas terug en kon Ropta Boys iets vaker gevaarlijk worden. Uiteindelijk viel de tegengoal dan ook, keeper Bart was kansloos op dit schot. Gelukkig kon hij zich daarna weer onderscheiden, door prima meevoetballend een aantal diepe ballen van Ropta Boys onschadelijk te maken. Het slotakoord was weer voor Ouwe Syl: Nanne maakte de 5-1.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ouwe Syl 3 pakte voor de eerste keer dit seizoen de drie punten. VCR werd met 7-2 verslagen. Zowel voor, tijdens als na de wedstrijd was er een hoofdrol voor Auke Elgersma. ’s Ochtends vroeg was hij al in de weer om voor de jeugd alle goals klaar te zetten en aan te moedigen bij hun wedstrijden. Tijdens de wedstrijd was hij aanvoerder en maakte hij (eindelijk!) een goal en droeg zo bij aan de overwinning.

Na de wedstrijd vormde hij met leider Robert een duo als barvrijwilliger en wat hadden ze de zaakjes op orde! De dag was voor Auke daarmee nog niet ten einde. Omdat het zaterdagavond hard begon te regenen was hij zelfs zo aardig om een rondje Noord-Friesland (Ouwe-Dyk, St. Anne, Menaldum, Leeuwarden) te maken om spelers thuis te brengen die op de fiets waren gekomen. Prachtig werk Auke!