Winnaar Sylster Darttoernooi Bart en Sybren & Wesley beste Koppel

27 december 2023 14:00

Zaterdag 23 december werd het jaarlijkse darttoernooi van de V.V. gehouden. Spelers uit alle seniorenteams en ook uit de JO19 hadden zich opgegeven, zodat er een mooi deelnemersveld was.

Om ongeveer 14.30 uur werd er afgetrapt met het koppeltoernooi. Daniel(mede-organisator) lootte met behulp van een dart programmaatje de koppels bij elkaar en zo werden ook de poules ingedeeld. De winnaars van beide poules speelden de finale tegen elkaar.

Het koppeltoernooi is vaak erg gezellig. Lekker tegen elkaar opboksen met de nodige humor erbij. We willen allemaal winnen, maar zijn ook geen professionals, dus een lach en een traan om een 26 score komt wel vaker voorbij, als ook de complimenten voor een hoge score of prachtige uitgooi.

In de finale kwamen Bart & Gerbrand uit tegen Sybren & Wesley. Het werd een zeer spannende strijd die uiteindelijk gewonnen werd door Sybren & Wesley die een jaar lang als 'Koppel Koningen' door het Sylster dart leven mogen gaan.

Helaas door ziekte van de barvrijwilligers moest de catering even anders opgelost worden en werd dit opgepakt door organisatoren Nanne & Wiebe.

Dat het schema van het darten af en toe iets anders was, doordat deze heren zelf ook darten, moest men maar even voor lief nemen. De hapjes en drankjes zijn natuurlijk wel een belangrijk onderdeel!

Na het koppeltoernooi werd er een prachtig schema in elkaar gezet en werd er gestreden in 4 poules van 5 darters. Heel simpel, de winnaar ging door naar de halve finale.

In een paar poules was het vrij spannend tot en met de laatste wedstrijd wie er met de 1ste plaats in de poule aan de haal ging. Uiteindelijk waren Joeke, Jelte-Jan, Berry Miedema en Bart de winnaars van hun poule en gingen door naar de halve finales.

In de halve finale kon Joeke het net niet redden tegen Bart en Berry was te sterk voor Jelte-Jan. Een spannende strijd om de 3de plaats werd in het voordeel beslecht door Jelte-Jan.

De finale werd helaas niet echt spannend. Bart was een maat te groot voor Berry.

Bart mag zich een jaar lang tot Dart Koning van V.V. Ouwe Syl kronen!

De hoogste uitgooi van het toernooi was ook van Bart met 104 en Johan gooide een mooie ‘one hundred and eighty’

2023-12-23_ING_Darttoernooi_V.V._Ouwe_Syl_8.jpg
Loting voor het ING Dartstoernooi V.V. Ouwe Syl
2023-12-23_ING_Darttoernooi_V.V._Ouwe_Syl_2.jpg