Cadeautjes moet je wel uitpakken

Ternaard 1

3 december 2022 13:30

Sportpark De Buorfinne
De Groedse 9
9145RG
TERNAARD

Begin december, het is Sinterklaastijd. Op veel plaatsen worden er cadeautjes, surprises en gedichten gemaakt en uitgedeeld. De gedichten worden voorgedragen, de surprises met aandacht bekeken en de cadeaus…tsja ik zou ze uitpakken. Op zaterdag 3 december ’22 zullen veel mensen Sinterklaas hebben gevierd en in de wedstrijd van Ouwe Syl in en tegen Ternaard leek het er ook op dat er Sinterklaas werd gevierd. Tenminste de nodige cadeautjes werden uitgedeeld.

Trainer Pier met zijn tijdelijke assistent Jelmer reden op de vroege zaterdagmiddag naar Ternaard. Een uur eerder dan anders omdat een ieder erg graag Noppert en de zijnen wil aanschouwen in de wedstrijd tegen de VS.

Het lijkt er op dat Pier een beetje aan het zoeken is wat nu de juiste samenstelling is. Ook vandaag had hij een aantal verrassingen in petto. Zo mocht de 15-jarige Sjoerd van der Schaar starten in de basis en verdween broer Sybren naar de bank. Hetzelfde gold voor Matthijs. Beide spelers hadden nauwelijks kunnen trainen en dan maakt de trainer een keuze. Thomas kwam hierdoor in de spits te spelen en ook dat was best verrassend te noemen. Om half twee gaf scheidsrechter Vegter het signaal dat er afgetrapt mocht worden en dat gebeurde dus ook. Ternaard kent een moeilijke start. De ploeg van trainer van Gorssel heeft veel blessures en moet alle zeilen bijzetten om tot een resultaat te komen.

Ouwe Syl pakt het initiatief dan ook aan het begin van de wedstrijd. Tiemen verovert de bal aan de rechterkant en krijgt direct een opdoffer. Auke neemt de vrije trap die bij Thomas uitkomt. Het schot van de gelegenheidsspits wordt een prooi voor Nanning Bulthuis. Een klein kansje van Sjoerd smoort. Daarna een kopbal van Wesley die in de handen van de keeper terecht komt. Af en toe komt Ternaard er uit. Gelukkig weet Berry met zijn snelheid dit soort uitvallen wel af te stoppen.

Een corner van Remco wordt een kans voor Wesley maar ook deze poging gaat naast. Ouwe Syl is erg onzorgvuldig. Reële kansen worden als cadeautjes aangeboden maar uitpakken doen de Sylsters niet. Ook in de passing gaat er vandaag veel fout. Ballen over vijf meter, met name op het middenveld, worden keer op keer in de voeten van de tegenstander gespeeld. Ternaard kruipt langzaam meer uit haar schulp. In plaats van tegenhouden krijgt de ploeg ook ruimte om zelf mee te doen. Roel Hoekstra schiet een keer hard op de goal, Jacob van der Veen krijgt kansjes, Dennis is echter niet van plan om vandaag te vissen.

En dan krijgen we weer een prachtig cadeau. De Ternaarders bedenken dat het goed is om wat te geven en dus krijgt Thomas een dot van een kans, maar in plaats van de bal in de touwen te jagen schiet de spits de bal op de paal. Pech! Ternaard heeft het achterin moeilijk. Thomas en Auke ‘rommelen’ door de verdediging heen en weten voor flinke onrust te zorgen.

Een vrije trap van Remco komt op de kop van Tiemen, de verdediger krijgt nog een kans maar maakt dan een overtreding. Daarna, Gerbrand stuurt Remco weg, hij loopt recht op de goal af, Thomas staat naast hem maar Remco gaat voor eigen succes en schiet naast de goal.

Ternaard krijgt zowaar ook weer een kans, het riekt naar buitenspel maar het mag door, Dennis komt uit, de bal wordt over de keeper heen gelift maar gelukkig net naast.

In de rust grijpt Pier in. Hij brengt drie wissels. Sjoerd, Sipke en Sjoerd van der Meij gaan er uit voor Matthijs, Sybren en Lars. Het systeem verandert en het lijkt even zoeken. Een aanval van Ternaard leidt tot niets tot Gerbrand een cadeautje geeft. Hij speelt de bal recht in de voeten van Jacob van der Veen, gelukkig gaat de bal over. Sybren brûst van energie en wipt tussen de linies door, zijn schot is een prooi voor Bulthuis. En dan worden de rollen omgedraaid. Ternaard krijgt een corner en de bal wordt achterin ingekopt door Jan Pieter Prins. ‘Hier, krijg jij een cadeautje’, hij stond wel erg vrij. Het is 1-0. Ternaard kijkt er ‘súver frjemd’ van op. Ouwe Syl probeert de bakens te verzetten maar is ongelukkig. Een lange pass van Wesley komt via Auke bij Remco. In plaats van gericht binnen te schieten jaagt hij de bal over de goal. Daarna krijgt de kroegbaas nog een kans en weer gaat de bal over. We springen te royaal om met de vele kansen. Een actie van Lars mondt uit in een corner die op de kop van Wesley komt, Bulthuis pareert. En dan maken we toch de gelijkmaker. Een corner van Auke komt op de kop van Remco die nu wel scoort, 1-1. Soe it noch kinne?

Een voorzet van Tiemen komt bij Sybren, de poging van de jonge van der Schaar gaat via de tegenstander net naast. Een schot met links van Jacob van der Veen wordt klemvast gepakt door Dennis. En dan lijkt het te gebeuren. Een crosspass van Thomas komt bij Auke. Heidinga stiet sa frij as een fûgel maar de bal gaat op de paal. Daarna wordt het een rommeltje. Maar liefst twee spelers van Ternaard kunnen met rood vertrekken. Helaas weten de Sylsters de wedstrijd niet meer over de streep te trekken. Ik hoop van harte dat Sinterklaas dit weekend cadeautjes heeft gebracht die wel zijn uitgepakt.

Nije wike Marrum út.  Oant dan. Supporter Jelle