Mar gau ferjitte!

Ljurkstrjitte 2
9269NB
FEANWALDEN

Afgelopen zaterdag speelde Ouwesyl het tweede bekerpotje in en tegen Veenwouden. SCV had het eerste potje tegen Lions verloren en voorzichtig dachten de Sylsters dat er wellicht mogelijkheden waren. Niets bleek minder waar! Ouwesyl ging flink gemankeerd op pad. Gerbrand (rooien), Wesley en Dennis (autocross in Engeland), Erwin (waterpolo) Berry (vakantie), Jan (hamstringblessure), Remco (werken > tweede helft) waren niet of slechts één helft aanwezig en dus werd de selectie van Jelmer en Sjoerd flink verjongd. Sjoerd van der Schaar, Dirk, Ruben, Rienk, Jelmer van der Dam zijn groeibriljantjes maar deze mannen moeten nog wel wat groeien om met name fysiek voldoende te kunnen brengen. Stuk voor stuk zijn het goede voetballers en het worden prima spelers voor de komende jaren maar briljantjes moeten groeien en dat kost nog wat tijd.

Daarbij schoot SCV ook nog met scherp en dan ben je flink de sigaar. Tiemen moest door het wegvallen van Dennis en Erwin ook nog een als keeper aantreden en dus miste er ook een centrale verdediger. Vanaf de eerste minuten werd duidelijk dat de verschillen groot waren. Na tien minuten viel ook Lars nog uit met een blessure. Dirk kwam er in als vervanger. Het eerste doelpunt viel al naar een minuut of tien. Ouwesyl trad niet ‘krachtig’ genoeg op, Tiemen leek te pareren maar de bal ging onder hem door en ja dan is het een koud kunstje. Ook bij het tweede doelpunt was het chaos troef. Sipke wil wel maar het lukt net niet, het centrum greep ook niet voldoende in en dan is het 2-0. Bij de 3-0 wordt de rechterkant uitgespeeld, de voorzet is op maat en de kopbal is ‘bingo’.

SCV is heer en meester op het veld. Ouwesyl krijgt een kleine mogelijkheid. Kees speelt Sybren aan, de oudste van der Schaar slalomt door de defensie maar zijn schot mist kracht om de doelman van de thuisclub echt overstuur te maken.

In de tweede helft komt Sjoerd voor Hendrik > van der Meij voor van der Meij en Ruben voor Remco. SCV gaat door met wat ze de eerste helft ook deden. Kansen creëren en vooral ook doelpunten maken. Ook dat is een kwaliteit, kansen creëren is één maar het gaat om het verzilveren en dat deden de mannen van de nieuwe trainer Wilko de Haan naar hartenlust.

Kees wordt op de rechterkant uitgespeeld, de bal bij de eerste paal wordt prima in getipt voordat Tiemen de bal te pakken kan krijgen, 4-0. Matthijs moet er vervolgens ook nog af met een blessure, Rienk en Gerwin komen er in. Je hoopt dat de wedstrijd door de wisselingen een beetje op een ‘dood’ spoor komt maar SCV gaat gewoon door. Bij de 5-0 laat Tiemen de bal los en ja dat noemen we kansjes op een presenteerblaadje! De 6-0 is wederom een aardige voorzet, de kopbal ligt mooi in het netje. De goede intenties van de Sylsters zijn er zeker maar het ontbreekt aan kracht en overtuiging. Er staat niemand op om toch een verschil te maken. De afstand tussen de linies wordt steeds groter. Bij de 7-0 van SCV wordt Ouwesyl min of meer ‘scheel’ getikt en ja dan volgt ook nog de 8-0. It is net oars, een flinke tik om’e earen, maar het is slechts één potje. De Sylsters hebben een leuk ploegje maar dan moet wel iedereen beschikbaar zijn. Anders wordt het wel erg kwetsbaar. Zaterdag gaan we verder, laten we hopen dat er dan weer wat meer mensen beschikbaar zijn. Lions komt op bezoek in Ouwesyl.

Supporter Jelle.