Wekker wurde, it begjint om healwei trijen!

VCR 1

7 oktober 2023 14:30

J.G Achterberg

Sportpark De Vonder
Tjaerdawei 42 A
9105KG
RINSUMAGEAST
tel. 0511-421998

Trainer Dick Groen was vorige week aandachtig toeschouwer bij Ouwesyl tegen Nicator.

Blijkbaar had hij gezien dat er in het begin wel wat te halen zou zijn.

Blijkbaar hadden de heren voetballers van VCR dat ook doorgekregen

Blijkbaar waren de Sylsters niet helemaal wakker.

Ouwesyl mocht aan treden tegen een serieuze kandidaat. VCR is één van de teams die bovenin mee gaan doen dit seizoen, Ouwesyl heeft deze ambitie ook en dus beloofde het een spannend potje. Helaas misten de gebroeders Kooistra dit gebeuren, ze zijn waarschijnlijk aan het diepzeeduiken in Egypte. En een half uurtje voor aanvang bleek ook dat Gerbrand niet kon spelen vanwege it boerewurk en dan mis je drie basisspelers. Daarnaast was trainer Jelmer nog op reis. Gelukkig was stand-in Sjoerd-Jan niet voor één gat te vangen en dus stond er een mooi elftal dat om half drie aan de wedstrijd begon.

In het begin was het een beetje aftasten maar al gauw kwam er een eerste kansje, helaas wist Matthijs deze niet te verzilveren. De eerste halve kans van VCR was wel meteen raak. We spelen de zesde minuut, Rendert Meindertsma komt goed naar binnen en probeert een zondagsschot vanaf 20 meter. Via Tiemen vliegt de bal pardoes naar de andere hoek van de verbouwereerde Dennis, 1-0. Het lijkt op Nicator thuis. Ook toen een vroege achterstand. We spelen een paar minuten later en VCR krijgt een dubieuze vrije trap vanwege hands. Wie maakte er hands? Was het VCR of Thomas? In ieder geval wordt de bal genomen en Rienk de Haas is dat klusje wel toevertrouwd. Met rechts krult hij de bal mooi om de muur heen, Dennis heeft geen kans, 2-0. Dat hiene wy krekt wat oars betocht!

Ouwesyl krijgt daarna wel wat kansjes maar ‘it hâldt net oer’. Een vrije trap van Thomas wordt door Wesley over gekopt. Een ingooi van Kees op Thomas, de pass op Wesley, doorgekopt naar Lars - de snelle buitenspeler krijgt een kans vanaf een meter of drie maar het wordt geen doelpunt. Een voorzet van Sybren, Wesley kopt maar mist het doel. Ouwesyl dringt aan en krijgt kansjes. Matthijs schiet maar dit is een prooi voor de keeper fan de Geast. Ook Dirk krijgt een beste kans, voor open goal van een meter of 15 moet hij scoren maar de bal is niet overtuigend genoeg. En dan valt toch nog vrij plotseling de aansluitingstreffer. Thomas geeft een pass op Wesley, de bal lijkt te ver, de spits wordt half geraakt in het strafschopgebied, scheidsrechter Achterberg maakt er penalty van en daarmee zijn we niet ongelukkig. En ondanks dat de supporters van VCR denken dat de ietwat grijzende Thomas de bal er niet in zou krijgen schiet deze de bal onberispelijk in het doel, 2-1. Het is vlak voor rust, een mooi moment. Wy ha se wer beet. Op nei mear, no net mear loslitte!

In de tweede helft zijn we weer eventjes niet wakker. Zou Dick Groen in de rust er weer een opmerking over hebben gemaakt? Jongens, tink der om, de earste tsien minuten binne dér kânsen, Ouwesyl is net wekker….

Hoe het ook zij, de eerste vier corners zijn voor de thuisploeg. Geen resultaat en dan……we spelen de 50ste minuut. Het is een inworp op de middenlijn. Matthijs kaatst de bal op Kees. Kees wil terugspelen op Tiemen maar ziet niet dat Jouke Hoekstra er ook staat en ja Jouke weet wel raad met zulke kansen, 3-1. Spitich, een beroerd moment! Bin wy wekker?

De Sylsters moeten weer op jacht maar het geloof vloeit uit de ploeg. En toch komt daar nog een beste goal. Een corner van Thomas wordt krachtig ingekopt door Wesley die veel doelpunten maakt zo aan het begin van het seizoen. Het is 3-2, en we hebben nog tijd.

Berry komt er in voor Lars, Sjoerd-Jan probeert iets te forceren. Sam voor Dirk en even later Ruben voor Kees. Er komen kansen. Hendrik Jan krijgt een levensgrote kans bij de tweede paal maar schiet voorlangs. Matthijs vindt zijn broer Thomas, de één-twee is prima, de afronding minder, zijnet. En ja, als je de bal zelf niet maakt dan…..gaat de tegenstander er met de poet van door. Jan kopt de bal achterwaarts weg en ziet niet wat er achter zich gebeurd, VCR neemt over, Jouke Hoekstra is er wederom als de kippen bij en alleen voor de keeper maakt hij aan alle illusies een einde, 4-2. De Rinsumageasters krijgen daarna nog een grote kans, gelukkig plaatst de spits de bal nu naast de goal.

De wedstrijd loopt op zijn eind, it wurdt hem net hjoed. Spitich, nije wike de kraker tsjin Combinatie Vrouwbuurt-Oude Leye. Alwer een moai potsje, komme jim ek wer?

En heren, dan drekt wekker fanôf de earste minuut, healwei trijen begjinne wy, net letter.