Wedstrijdverslag Ouwe Syl JO19-1 - S.C. Stiens JO19-1

1e klasse Zwaluwen Jeugd Beker (1e fase) 1

28 oktober 2023 10:00

Kom op dan Juh!

Op een mooie zaterdag 29 oktober mochten de mannen van jo19-1 weer voetballen, en niet zomaar een wedstrijd de derby tegen Stiens! Ouwe Syl begon heel sterk door 1 goal van Sjoerd en Dirk kwam Ouwe Syl op een 2-0 voorsprong. Daarna verslapt Ouwe Syl en worden ze onder druk gezet en daaruit volgt een penalty tegen. Maar ja wat moet Stiens nou tegen de Penalty killer van Ouwe Syl? Helemaal niks natuurlijk!! Erwin duikt naar links en houdt Ouwe Syl op een 2-0 voorsprong. Alsnog weet Stiens het net te vinden en gaat Ouwe Syl 2-1 de rust in.

Begin 2e helft begint Ouwe Syl scherp maar toch weet Stiens te scoren en staat het zo 2-2. Ouwe Syl begint weer wat te voetballen en door een mooie actie van Dirk maakt hij zijn 2 e doelpunt en zo staat het 3-2 voor Ouwe Syl, maar al gauw volgt het tegendoelpunt en staat het alweer 3-3. Dit mat Oars! Ouwe Syl wist dat ze aan het verslappen waren dus er moest wat gas bij, en dat deden ze fantastisch de strijd was er weer helemaal, elke bal en elke meter. Dan belandt de bal door Ruben bij Sam en die denkt laat ik even schieten vanaf 20 meter ongeveer, en Ja tuurlijk precies in het bovenhoekje en zo was de ontlading bij Ouwe Syl dan ook zeker te merken. Maar nu moet Ouwe Syl wel scherp blijven geen fouten meer en niet de voorsprong weggeven!Wie beslist het dan? Wie maakt zijn hattrick compleet? Dat is dan toch wel weer onze Durk, en wat speelde die een uitermate goede wedstrijd. De verdediging wist niet waar ze het zoeken moesten bij onze spits! 5-3 en zo wint Ouwe Syl verdiend!Iedereen gaf strijd en daarom hebben we deze wedstrijd gewonnen! Einde 1 e fase van de beker met een hele mooie 3 e plek in de 1 e Klasse trots Mogen we wezen!